En av många cykelturer!

Det är så otroligt härligt och en fantastisk frihetskänsla att cykla iväg med cykelvagnen. Extra kul är förstås att Vilja trivs jättebra där.

Så igår tog vi en lite längre tur, ja för oss. 3 mil blev det, backigt och bra - eller ärligt talat så trodde jag nog att jag skulle tuppa av. Backar är jobbigt i normala fall, med cykelkärra blir det liksom extra allt.

Jag hade packat mellanmål, kaffe och vatten om Vilja skulle ledsna ur. Det vet man ju aldrig riktigt innan. Men hon sov nästan hela tiden och vaknade och var nöjd i vagnen sista biten.

Tussilago på vägkanten!

Isen börjar helt försvinna!

Våren är faktiskt här. Det trodde jag inte med tanke på att det bara för några veckor sedan var 1 m snö. Vips så var det borta.

I vissa partier så var det helt vindstilla, solen sken och fåglarna sjöng för full hals. Då kände jag ett lyckorus utan dess like. Det behövs inte så mycket för att känna att en lever lite extra.

Natur och så lite motion på det, då är det klappat och klart i min värld.





Kommentarer

Populära inlägg