Utelunch och långpromenad - en vinterdag med lite extra

Nu har jag varit förkyld över en vecka och är fortfarande inte helt ok. Dock mycket, mycket bättre.

Så idag tänkte jag att jag testar att gå lite längre, lite mer backigt och ser vad som händer med kroppen när pulsen går upp lite.

Dagens promenad blev på skogsbilväg och över en mil senare så landade vi hemma igen. Det är så otroligt vackert i skogen nu med all snö. Och där jag gick idag är det ganska mycket gammelskog nära vägen, vilket gör att en känner sig ganska liten på jorden. Tycker ofta jag blir fylld av det ute i naturen, min litenhet i jämförelse med mycket annat. Och min storhet i det lilla.

Och hörrni det gick hur bra som helst med kroppen.  Det gör mig glad, jag är verkligen inte bra på att vara förkyld om en säger så.

Under promenaden så kunde en se att det eventuellt skulle spricka upp. Och lagom till att vi var tillbaka på gården så blev det så där, ni vet - helt fantastiskt.

Så idag gjorde jag det enkelt för mig med en spontan utelunch. Gjorde eld i eldkorgen och gjord toast. Inget avancerat utan enkelt med surdegsbröd, senap (Johnnys senap med chipotle och svartpeppar), tomat, ost och skinka. Och chiliflakes förstås, eftersom jag är lite förtjust i just hetta.

Det smakar allt lite extra gott när det är tillagat över öppen eld. Eller är det att sitta på fårskinnet i solen som gör det lilla extra? Jag vet inte.

Hur som helst, en vinterdag med lite extra. Det behövs inte så mycket för att göra mig lite extra glad.







.


Kommentarer

Populära inlägg