En sådan där dag som är gjord för att vara ute!

Strålande sol, minus 5 grader och alldeles klarblå himmel.

Ja, då det är omöjligt att inte vara ute.

* Utedagen började med en promenad med vagn och hundar.
* Fortsatte med kaffe på trappen.
* Vilja åkte pulka runt, runt på gården med sina nya solglasögon. (De är från Polaren&Pyret, köpte på Tradera faktiskt för 1/3 del av nypriset , använda 1 gång)
* Sedan kunde jag inte låta bli trots förkylning att ta en tur med skidorna och pulkan. En granne har dragit spår på lindan bredvid, så otroligt bra och praktiskt. Livet på landet när det är som bäst. 4 km på lindorna i strålande sol, inte mig emot. Hade jag inte varit förkyld hade jag nog snurrat runt där ute än.
* Och avslutades med varm saft på trappen för mig medans Vilja sov klart i pulkan.

Verkligen toppenväder som gör att en känner att en aldrig vill gå in. Vi skulle förstås ha lagat mat utomhus en dag som denna, men det får bli en annan gång. Idag blev det många timmar utomhus (som gärna får vara ännu mer....), precis som det ska vara. Frisk luft och massor av d-vitamin.







Och vet ni, klockan är halv fem och det är fortfarande ljust ute - det är så härligt att vi går mot ljusare tider.





Kommentarer

Populära inlägg