En långpromenad i vinterland

Det har snöat i flera dagar och jag tror faktiskt att det var många, många år sedan det har varit så här mycket snö. 

Så jag hade en plan om att ta en riktigt långpromenad i skogen med pulkan. Jag tänkte att det gör absolut ingenting om jag får pulsa, det viktigaste är att få massor av frisk luft och motion på köpet. 

Sagt och gjort vi knatade iväg med pulkan och tog absolut närmaste skogsbilvägen. Den går upp mot Hunflen, som tidigare har varit en skidanläggning. Vägen var mycket riktigt inte plogad men några bilar hade kört. Som tur var, kom det även en skoter som gjorde att det blev lite lättare att gå. Min plan var att svänga av huvudvägen för att få extra mycket snöpulsande. Men det var ju helt omöjligt att ta sig över den gamla snöplogkanten. Den var alldeles för hög helt enkelt.

Det var minst sagt lite svårt för hundarna att ta sig fram utanför vägen. Jag skrattade så jag grät när jag såg deras kamp iväg efter något spännande spår.  Älskar när de springer löst, då får de vara hundar på riktigt tycker jag. 

Jag spanade in i skogen full av snötyngda träd och längtan efter ett par snöskor växer sig allt starkare.

Så otroligt skönt att bo så här, att det är så nära till det som betyder så mycket för mig. Det behöver inte göras så svårt, en sådan här enkel grej gör i alla fall att min dag känns lite mer spännande. 

Så otroligt mycket snö just nu!
















Kommentarer

Populära inlägg