Vad sjutton hände - om att bebis sover i egen säng!

Vet ni, det är nästan så att jag inte vågar säga det. Men Vilja sover i egen säng nu. Har gjort det i över en vecka. Det är som en nu värld har öppnat sig.

Vi går upp och lägger henne vid 19 - 20 tiden. Hon får ersättning på flaska och somnar. Alltså, det är helt sjukt.

Ok, många som tycker att det är väl självklart. Men nej det ska jag få be att tala om, att vår lilla fröken har varit väldigt beroende av sin mamma och närhet. Så hon har sovit i sängen bredvid mig och tuttat lite på nätterna och allt vad det är. Hon har inte velat lämna min sida, framförallt inte på kvällstid.

Ohållbart i längden, men vad gör man? Man ger sitt barn det den behöver.

Men nu har hon blivit större och tryggare och sover (ta i trä) nästan hela nätterna igenom i spjälsängen. Kanske vaknar någon gång och vill ha nappen.

En ny värld!

Så nu sitter vi här i soffan och vet inte riktigt vad vi ska göra?  Vad hände liksom?

Nu ska jag sätta mig och läsa Utemagasinen och Aktiv träning, vilket lyx!

Kommentarer

Populära inlägg