Ett stopp i Tännäs

Vi beslutade oss för att ta ett stopp i Tännäs på väg hemåt. Solen sken och lusten att åka hem, den var inte där om en säger så. Hade gärna stannat i en vecka till eller så.

Vi hade efter mycket om och men beslutat oss för att välja spåret mellan Tännäs och Hållan. Spåret beskrevs som lätt stakåkning i öppen och omväxlande terräng. Vasaloppskänsla och med få backar.

Vilket förstås innebar BACKAR!

I och för sig så stod det med start i Hållan och vi valde att starta i Tännäs. Vet inte om det gjort någon skillnad? Jag är så imponerad av Roger som var förste dragare av pulkan precis hela helgen. I dessa backar upp och ner.

Men jag säger så här, hade jag haft några dagar till på mig så hade jag blivit grym på backar det vill säga att åka nedför, det gick bättre och bättre.  Och så otroligt skönt med spår (jag älskar spår.....!).

Vi åkte som sagt från Tännäs och vände sedan efter en bit, vi åkte alltså inte hela sträckan på 21 km, hade ju blivit ett marathon fram och tillbaka. Och det hade jag inte riktigt klarat efter flera skiddagar på rad. Jag är inte helt tillbaka i toppform efter graviditet och förlossning, men på god väg. Skönt att känna att en är på gång igen i alla fall.

Åt förstås lunch ute och njöt av de sista sekunderna utomhus innan vi skulle sätta oss i bilen och fortsätta hemåt.

Jag säger så här, Funäsfjällen - vi kommer tillbaka. Det finns så otroligt mycket fina spår och möjligheter. Massor att upptäcka. Och förstås gärna till sommaren/hösten också. Vi var där för något år sedan och hade så otroligt fina dagar i augusti. Finns möjlighet att få tag på så otroligt prisvärt boende, och det är inte alltför långt att resa med bilen heller.



Kommentarer

Populära inlägg