Att välja en ryggsäck istället för skötväska - ett val vi är supernöjda med!

Alltså, det höll på att göra mig tokig det här med alla val en ska göra där i starten när en förbereder sig. Och hormonerna är på topp och känslorna är lite labila och känslan av att en bara inte orkar göra ett till val blir liksom överväldigande.

Ja, då började jag förstås tänka......varför ska vi ha en skötväska?

En kan väl säga så att jag aldrig någonsin tänker, så gör alla andra - då gör vi också det. Utan jag tänker, blir det verkligen bra för oss ? Vad ska vi använda den till? Och så vidare. Det är inte min grej att ta ett beslut utan att tänka igenom det.

Jag gillar att gå min egen väg, eller ja precis samma väg som många andra i många fall - men jag vill gärna tänka till lite först.

Och det kan väl inte tänkas som något stort val med tanke på ämnet skötväska. Men det ska jag säga dig att för en gravid kvinna så är det livsviktigt. Och dyrt, precis som allt som har med bebisar att göra.

Och förstås, som så många gånger förr - så valde vi inte en klassisk skötväska. Utan vi valde en ryggsäck som vi kan använda i många år framåt.

Valet föll på en Haglöfs corker i storleken large. Kanske något stor för att få plats med under vagnen (den går in där under precis...beror förstås på val av vagn), annars är jag galet nöjd. Medium hade funkat bra om jag bara hade använt den som skötväska. Nu har den ofta dubbel funktion.

En öppnar ryggsäcken på sidan. Och där finns ett större fack och ett mindre fack (laptop ficka) mängd fack där vi har lagt i blöjor, underlägg för skötbordet, torklappar och så vidare. Bra ficka på toppen av ryggsäcken där vi har nappar och sådant som en kanske vill komma åt fort. Finns även ett mindre fack med dragkedja på sidan.

På utsidan på båda sidor av ryggsäcken så finns det fickor, där jag haft termos eller en dricksflaska.

Så när vi varit ute på lite dagsturer, så funkar den här kanonbra. Den rymmer matsäck, sittunderlag och allt jag behöver för att kunna byta blöja ute på fältet inklusive flera ombyten.

Just nu används den dock mest till att helt enkelt vara skötväska, vilken en kan se på bilderna.



Kommentarer

Populära inlägg