Att lyssna på!

Det har blivit många kilometer och mycket tid med barnvagnen. Oftast väljer jag att bara vara närvarande i det, lyssna på skogen och det som är runt omkring.

Fast som lite variation lyssnar jag ibland på podcast. Det gjorde jag ofta när jag satt i bilen mycket med jobbet också. Jag tyckte det var härligare än att lyssna på musik.

Och det finns ju så otroligt mycket att välja på. Och jag väljer lite utifrån dagsform. Vill jag ha något kul och enkelt att lyssna på? Något som sätter igång mina egna tankar ? Vill jag lära mig något ? Osv. osv.

Min absoluta favoritpodd för ögonblicket är: Skäringer & Mannheimer. Det är roligt, det är djupt, det är lite jäklar anamma - väldigt bra helt enkelt! Det här är ett måste varje vecka helt enkelt. Den enda podden jag följder.

Annars så letar jag mig fram lite och lyssnar på det som verkar intressant just där och då.

* Framgångspodden är återkommande, några av favoritavsnitten är Omgiven av IdioterKjell Enhager och Petter Stordalen. Men det finns massor.

* Gillar Mordpodden.

Värvet förstås.Finns massor av fina intervjuer av massor av folk.

I nöd och lyftTräningspoddenStyrkebyrån är träningsrelaterade poddar som jag lyssnar på ibland.

* Gillar Allt du velat veta. Just nu är favoritavsnitten: Om lycka nr 76, Om första intrycket nr 104.

* Älskade Mia Skäringers vinterprat i P1 Vinter, tårarna rann mest hela tiden.

* Ibland lyssnar jag på Självklart

* Och så brukar jag ibland lyssna på P1 eller P3 dokumentär.

Ibland är det liksom så skönt att sätta sig ner i skogen, med ryggen mot en tall och lyssna på något riktigt bra.

Brukar du lyssna på podcast? Har du någon att tipsa mig om som jag absolut inte bör missa?


Kommentarer

Populära inlägg