En jäkligt bra overall till liten bebis på äventyr

Det verkar som om en inte ska vara ute med sin lilla bebis (nyfödd - några månader gammal) när det kommer till bra utekläder. Det finns verkligen inte så mycket att välja på. Tur att den jag till slut hittade visade sig vara "hur bra som helst". 

Även om en inte ska ut på extrema turer. Så tänk följande scenario. Jag bor på landet och har två hundar, de behöver ut varje dag på promenad. Det är en självklarhet. En självklarhet i alla väder. De behöver ut även när det regnar. Och då följer bebis med i vagnen. Men alla som har haft en liten bebis vet att det är inte alltid som bebis tycker att det är en bra idé utan vill komma upp till mamma. Det regnar. Ser ni problematiken? 

Jag letade alltså efter en overall som tålde regn och vind men som inte var tjock, för det var ju trots allt sensommar/höst. Och gissa om jag blev glad när jag hittade den,  Isbjörn of Sweden. Nu när jag tittar på deras hemsida så verkar det tyvärr som de har slutat med sådana overaller i de storlekarna. Hittade dock exakt den vi har här.  Men har en tur som jag hade, så kan en få tag på liknande på Tradera till väldigt bra pris. Och med den kvalitet det verkar vara på Isbjörn of Swedens kläder så är det inga problem att köpa begagnat. 

Fullkomligt älskar den. Älskar att dragkedjan är lång och går ner över benet, vilket gör det enkelt att byta blöja ute på tur. Och superbra att den har vikbara ärmslut och benslut som gör att man kan stänga, vilket är superbra när det blir kallare. Men även bra när en är en liten minimänniska med sprattliga ben. Vi har använt vår väl. Tyvärr har hon växt ur den. Och nej, den är inte till salu än - vem vet om det blir ett syskon någon gång i framtiden. 


Kommentarer

Populära inlägg