Bra start på dagen - inventering!

Sedan jag blev mamma så har jag inte direkt sömnen varit tipp topp. Inga konstigheter, så är det. Det jag inte riktigt hade räknat med var att Vilja inte ville sova i egen säng.

Det innebär att hon sover bredvid mig i sängen, hon vill vara nära mig och det får hon. Och jag ammar förstås också i sängen, liggande på sidan. 

Det innebär förstås att jag ligger lite speciellt om man säger så. Det är inte direkt så att jag är helt avslappnad där jag ligger. 

En grej som jag har med mig sedan tidigare och som jag upplevt varit extra skönt nu är att ta några minuter när jag vaknar och känna in kroppen. Hur känns det idag? Sträcka lite extra på mig, mjuka upp lite försiktigt, väcka fotlederna till liv.

Så skön start på dagen. Det är som jag landar lite extra i kroppen och gör att det blir en bättre dag helt enkelt. 

Kanske något att testa även för dig? 




Kommentarer

Populära inlägg