Att ha saker på sin önskelista - inför vinteraktivitet!

Först på listan hamnar alltid resor och upplevelser. Men det är faktiskt en ganska hård verklighet för att kunna göra flera av de saker jag drömmer som så kan det behövas ganska mycket på den materiella listan också. Det kommer lite på köpet om en säger så.

Så högt upp på vinterlistan för tillfället är: 

* TURSKIDOR - ett måste helt enkelt, har börjat inse det. Friheten att inte vara beroende av skidspår liksom och att ta sig lite utanför. Men jag kan ingenting om det här. Och det finns så otroligt mycket att välja på. Eller ja, det är väl som med allt. Jag får läsa på, bilda mig en uppfattning och sen är det väl att hoppas på att få köpa ett par till ett bra pris. 

På Vandringsbloggen  har jag läst följande inlägg: Hur köper jag rätt turskidor?
På Friluftsfrämjandet  hittade jag lite enkla bra tips.

 Det verkar finnas bra paketlösningar att köpa tex på XXL och hos Skistart

Det här är ju skidor som en kan ha resten av livet sen.  Får se om vi slår till i år eller om vi väntar till nästa säsong.  Eftersom vi båda älskar längdskidor så är jag övertygad om att det här är en bra investering för framtiden. Och vi åker inte utför på grund av alldeles för dålig kvalitet på knän. Trist ? Javisst. Men det är då det gäller att se möjligheter med andra aktiviteter. 

* Och sedan kommer SNÖSKOR. Fast jag tror faktiskt att turskidor är ett bättre alternativ för oss.  Men, man kan ju drömma. Det skadar ju absolut inte att ha både och. 

Precis som med turskidorna så kommer ju frihetskänslan med snöskor. Att bara svänga av och gå ut i Narnialandskapet. 

Kommentarer

Populära inlägg